Mucize ve Korku

Bir kadının rahminde yeni bir yaşamın oluşması, mucize kelimesinin tam anlamıyla yerini bulması herhalde. Ama itiraf ediyorum, ben çekiniyorum hamilelerden. Hatta içlerinde bir can taşıyor olmaları, o canın besleniyor, büyüyor ve 9 ay sonrasında dünyamıza katılıyor olması fikri beni biraz ürkütüyor. Bu kadar güzel, özel, doğal ve mucizevi bir durum karşısında neden paniğe kapıldığımı bilmiyorum, bunun araştırması içindeyim.

Tam da bu araştırma yolunda, çok sevdiğim ve güvendiğim Mey hocamın Nur Sakallı ile Cihangir Yoga’da Hamile Yogası Hocalık Eğitimi vereceğini öğrendim. Meyle uzunca konuşmam (ve beni ikna etmesi) sonrası eğitime katılmaya karar verdim! Hatta eğitimde bir de hamile olacağını öğrendikten sonra bile vazgeçmedim desem! 🙂

Mey’in temel 1 derslerinde öncelikle sınıfta ilk kez yoga yapacak olan olup olmadığını sorar. İlk kez gelen varsa, “Beklentiye girmeyin, hayal kırıklığına uğrarsınız, neler olacağını hep birlikte göreceğiz.” der. Ben de bu yüzden beklenti içine girmiyorum ama sabırsızlanıyorum! Sadece kadınlığa, anneliğe, doğuma, bebeğe dair çok şey öğreneceğimi hissediyorum.

Jinekoloji muayenesi sırasında bayılan, doktorumun beni nöroloğa yönlendirmesi sonucunda beyin tomografisi, EEG’si çekilen, tilt table teste, oradan kalp EKO’suna yollanan (çok şükür hepsi temiz) biri olarak umarım bir kaza geçirmeden bitireceğim bu eğitimi.

Hayattaki en büyük mucizeden korkumun kaynağı nedir? Kaynağa direkt inebilir miyim? Yoksa önce etkiye ve motivasyona mı bakmam gerekiyor? Lisedeki psikoloji hocamın yaptığı gibi soruları sorup “yanıtını içinde ara” diyorum..

Sevgiyle,

 

Leave a Reply

